/ PR / Pozycjonowanie sklepów e-commerce, co warto znać?

Pozycjonowanie sklepów e-commerce, co warto znać?

Administrator , 26 sierpnia 2023 - 20:46 w PR

Pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwarki zapewniają ruch na stronie, jak i większą sprzedaż. Nic dziwnego, że to właśnie tam chcą znaleźć się właściciele sklepów e-commerce. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, na czym dokładnie polega pozycjonowanie sklepów internetowych oraz co warto o tym wiedzieć, zapraszamy do lektury!

Na czym polega pozycjonowanie e-commerce?

Właściwe pozycjonowanie sklepu internetowego, pozwoli twojej firmie zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Nie od dziś wiadomo, że im wyższa pozycja, tym sklep ma większą szansę na pozyskanie nowych klientów. Pozycjonowanie e-commerce polega na dopasowaniu strategii marketingowej sklepu do algorytmów wyszukiwarki, co nie jest łatwe, ponieważ czynniki rankingowe Google nie są jawne. Łatwo jest popełnić błędy w pozycjonowaniu sklepów (e-commerce) bez odpowiedniej wiedzy o SEO. Z tego też powodu, sklepy internetowe rzadko decydują się na pozycjonowanie sklepu online samodzielnie, wolą to zlecić profesjonalnej agencji SEO – i słusznie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego i content marketing

Pozytywny wpływ na pozycjonowanie ma także content marketing, z czego niewiele osób zdaje sobie sprawę. Dzięki różnego rodzaju artykułom, wpisom blogowym, czy wartościowym opisom produktów, wyszukiwarka jest w stanie określić zawartość sklepu. Co więcej, tworzenie treści on-site pozwala na umieszczenie linkowania wewnętrznego, które dodatkowo podnosi autorytet sklepu internetowego.

Frazy long-tail przy pozycjonowaniu sklepów e-commerce

Wspomnieliśmy o tym, że tworzenie treści jest bardzo ważne przy pozycjonowaniu sklepu internetowego. Trzeba to jednak robić umiejętnie, warto dobrać do tego odpowiednie frazy kluczowe. Dużą moc mają tzw. słowa kluczowe z długim ogonem (long-tail), które określają dany produkt lub usługę. Frazy long-tail często mają niższe statystyki wyszukiwania, ale są bardziej doprecyzowane pod intencje użytkownika, dzięki czemu przyciągają one do sklepu internetowego użytkowników o dużym potencjale konwersji.

Link building sklepów internetowych

Dużą rolę w SEO odgrywa naturalne pozyskiwanie linków, proces ten nazywa się link buildingiem. Duża ilość stron odsyłających na twoją domenę jest wiadomością dla algorytmu, że twoja strona jest wartościowa. Link building obejmuje:

  • komentowanie publikacji wraz z umieszczeniem linku, 
  • linkowanie do konkretnych produktów w sklepie,
  • pozyskiwanie linków z artykułów.

Google traktuje więc odnośniki, jako polecenie sklepu, trzeba jednak wiedzieć, że wartość strony, która odsyła do naszego sklepu, również ma znaczenie, dlatego nie warto korzystać z różnego rodzaju katalogów online, które mają niski autorytet.

Pozycjonowanie e-commerce a UX

Warto dodać, że działania SEO w e-commerce, nawet dobrze prowadzone, mogą mieć niskie skutki, jeśli sklep internetowy jest słabo zoptymalizowany pod kątem User Experience. Różnego rodzaju błędy na stronie, nieczytelna hierarchia kategorii produktów, czy nawet trudny proces zakupowy może wpłynąć na czynnik konwersji.

Działania SEO są niezwykle ważne przy pozyskiwaniu potencjalnych klientów, dobrze poprowadzona strategia pozycjonowania e-commerce może przyczynić się do większego sukcesu sklepu online.

Źródło: Notka PR

0 KOMENTUJ

Napisz Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *