Jak wybrać hosting www i serwer – skuteczne porady
Przetestuj przed zakupem
Stare przysłowie brzmi – nie kupuj kota w worku! I świetnie się to tyczy serwerów i hostingu. Przed zakupem danego pakietu na przykład na rok, warto sprawdzić prędkość ładowania strony i jej stabilność na wybranym serwerze.
Całe szczęście, solidne firmy nie mają czego ukrywać i oferują okres bezpłatnych testów. Wystarczy 14 dni, aby zorientować się czy hosting spełnia nasze wymagania. Okres bezpłatnych testów oferuje na przykład firma Domeny.pl.
Sprawdź czy firma oferuje szyfrowanie SSL
SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych. Certyfikat zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez internet i ważne jest, aby firma hostingowa oferowała takie zabezpieczenie. To przyniesie wiele korzyści, a w tym:
- Szyfrowanie danych – certyfikat SSL chroni dane klientów w sklepie internetowym;
- Poczucie bezpieczeństwa – użytkownik korzystający ze strony ma pewność, że przesyłane informacje nie trafią w niepowołane ręce;
- Wiarygodność – certyfikat SSL potwierdza wiarygodność strony WWW i podnosi prestiż firmy.
Więcej na: https://domeny.pl/certyfikaty-ssl.html
Nie sugeruj się opiniami w internecie
Internet to wspaniałe narzędzie i dziś znajdziemy w nim wszystko. Warto z tego korzystać. Zanim zadecydujemy się na wybór danej firmy, warto uzyskać informacje o firmie hostingowej, ale bądźmy rozważni – zwłaszcza czytając negatywne opinie, te mogą być mylące, lub pisane przez nieuczciwą konkurencję. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę, że nie wszystkie oferty są dla każdego! Hosting który nie sprawdzi się dla właściciela ogromnego sklepu internetowego, będzie idealnym środowiskiem dla strony informacyjnej, lub sklepu internetowego z niewielką liczbą produktów. Zamiast opiniami z internetu, lepiej kierować się indywidualnymi potrzebami.
Sprawdź czy firma robi kopie zapasowe
Kopie zapasowe możesz robić samemu, ale po co? Oczywiście warto to robić i należy to robić, ale firmy hostingowe też powinny robić backupy na wypadek awarii. I w większości przypadków robią. Warto się jednak upewnić. Nie ma nic gorszego niż nieodwracalnie skasowane dane. Dodatkowo warto dowiedzieć się jak często firma robi kopie i czy backup obejmuje całość tego co trzymamy na serwerze i hostingu, czy tylko część.
Powyższe kwestie są niezwykle ważne, jednak nie zapomnijmy, że o hostingu świadczy również jego wykwalifikowany support. To, czy jesteś zadowolony z usług, w dużej mierze zależy od tego jak firma rozwiązuje napotkane problemy i awarie. Jeśli radzi sobie z nimi w krótkim czasie i jest w stanie udzielić ci odpowiedzi na wszystkie pytania, świadczy to o jej profesjonalizmie. Dlatego pamiętaj, aby przy wyborze dostawcy hostingu, uwzględnić również ten czynnik.
Źródło: Notka PR,