Gdzie założyć bloga? Przegląd serwisów do blogowania.
Publikowanie własnych treści w internecie to nie tylko sposób na poznanie opinii innych osób, ale również znakomite narzędzie do promocji własnej osoby. Wśród listy blogerów znajdziemy takie nazwiska jak Kasia Tusk, Michał Wiśniewski, Janusz Korwin-Mikke, Justyna Kowalczyk, a więc masę ludzi ze świata polityki, kultury, sportu i show-biznesu. Zanim zabierzesz się za blogowanie przeczytaj gdzie to robić najlepiej, czyli przegląd serwisów do blogowania. Odpowiadamy na pytanie, gdzie warto założyć bloga.
1 Blogowanie – sposób na promocję
Blog, to rodzaj strony internetowej, która bardzo często pełni rolę osobistego pamiętnika, w którym autor chce podzielić się ze światem przemyśleniami i przygodami, których doświadczył. Sposób blogowania zmienił się na tyle, że obecnie nie służy tylko do wyrażania własnych przemyśleń, ale jest świetnym narzędziem do promowania siebie, produktu, lub marki firmy. Wiele firm zatrudnia profesjonalnych blogerów, aby Ci prowadzili firmowe blogi i publikowali na nich tematyczne treści.
Bardzo często blogerzy otrzymują propozycję współpracy od różnych firm, oraz agencji zajmujących się marketingiem internetowym. Internauci często podczas wyboru konkretnych produktów sugerują się opiniami znalezionymi w internecie – również zamieszczonych w serwisach blogowych.
Przy okazji, jeżeli interesujesz się tematyką nowych technologii i chciałbyś publikować w internecie zajrzyj do zakładki kariera.
2 Blogger – blogowanie od Google’a
Jednym z najpopularniejszych serwisów blogowych w Polsce i na świecie jest Blogger. Jest to darmowa usługa pozwalająca założyć własnego bloga, w obrębie domeny blogspot.com – jej popularność związana jest nie tylko z prostym interfejsem, ale również wsparciem Google’a. Aby założyć własnego bloga na Blogger.com, należy posiadać aktywne konto w jednej z usług Google.
Po zalogowaniu się do Bloggera i kliknięciu przycisku dodaj blog, będziemy mogli utworzyć własne miejsce w internecie. Dodatkowo wybieramy jeden z kilku dostępnych szablonów, które określą wygląd naszego bloga.
Interfejs aplikacji do blogowania został całkowicie spolszczony i jest opisany w ten sposób, aby z jego obsługą nie mieli problemów nawet początkujący blogerzy. Znajdziemy tutaj zakładki określające opublikowane posty, strony, a także statystyki oglądalności bloga. Sposób tworzenia nowego wpisu jest bardzo prosty i ogranicza się do kliknięcia przycisku Nowy post, w zakładce posty, gdzie zostanie wyświetlony wizualny edytor tekstu.
Użytkownicy, którzy będą chcieli rozbudować bloga mają do dyspozycji kilkanaście gotowych widżetów, które dodadzą na blogu nowe funkcje – takie jak na przykład: pole wyszukiwania, reklamę Adsense, wyświetlą listę popularny postów i komentarze. Do niewątpliwych zalet serwisu blogowego Blogger, należy zaliczyć prostą obsługę, możliwość wykorzystania narzędzi Google’a (w tym zarabiania na blogu, dzięki Adsense), oraz według niektórych „łatwiejsze” pozycjonowanie. Pomimo pewnych wad, według nas jest to jedno z lepszych narzędzi do blogowania – jeżeli zaczynasz, to warto bliżej przyjrzeć się Bloggerowi.
Zalety
|
Wady
|
3 WordPress – darmowy CMS do blogowania
System zarządzania treścią (ang. CMS) WordPress to prawdziwy kombajn, za pomocą którego można stworzyć małego bloga, stronę internetową, a nawet ogromny portal. WordPress jako CMS, może zostać zainstalowany na dowolnym serwerze z obsługą PHP i baz danych MySQL, dzięki czemu można rozpocząć blogowania na własnych zasadach – praktycznie bez żadnych ograniczeń platformy blogowej.
Idealnie byłoby, gdyby użytkownik posiadał wiedzę z zakresu konfigurowania serwerów stron internetowych i potrafił na własnym serwerze zainstalować WordPress’a. Istnieje jednak serwis WordPress.com, który umożliwia założenie własnego bloga, lub strony internetowej w oparciu o niezwykle popularny CMS, bez posiadania wiedzy o konfigurowaniu serwera stron internetowych, lub bazach danych.
Darmowa wersja usługi WordPress.com pozwala nam stworzyć bloga o podstawowych możliwościach, który będzie posiadał 3GB przestrzeni dyskowej, zostaniemy również ograniczeni wyborem liczby niewielkiej ilości pluginów rozszerzających funkcjonalność strony/bloga, oraz małymi możliwościami zmiany wyglądu. Jeżeli chcemy stworzyć firmowego bloga, lub poważnie myślimy o promocji własnego wizerunku powinniśmy lepiej wykupić własny serwer i zlecić na nim zainstalowanie CMS’a WordPress.
Usługa WordPress.com daje nam prosty sposób na publikowanie treści w internecie – nie musimy posiadać wiedzy z zakresu programowania, lub tworzenia stron internetowych. Wizualny edytor tekstowy pozwala nam umieścić na blogu treść, za pomocą prostych zasad – znajdziemy tutaj narzędzia do wstawienia multimediów, oraz formatowania czcionki (pogrubienie, podkreślenie itp…).
Zalety
——————————————————–
|
Wady
——————————————————–
|