/ PR / 3 sposoby, aby uratować porzucony koszyk

3 sposoby, aby uratować porzucony koszyk

Administrator , 27 stycznia 2018 - 13:43 w PR
Szacuje się, że aż 70% koszyków w sklepach internetowych zostaje porzuconych przed sfinalizowaniem transakcji. Powodów takiej sytuacji może być wiele – błędy na stronie, zbyt długi formularz zakupowy, nieatrakcyjna cena lub brak odpowiadającej klientowi metody płacenia. A może po prostu ludzki kaprys? Porzucone koszyki to dla Ciebie olbrzymia strata. Wyobraź sobie, że te 70% koszyków jednak zostaje kupionych – Twoja firma świętowałaby znaczący wzrost przychodów, niezwykły sukces! Choć nigdy nie będzie tak, że 100% użytkowników, którzy odwiedzą Twój sklep, zdecyduje się na zakup, to istnieją sposoby, aby odzyskać tych, którzy porzucili koszyk. Od czego zacząć?

Remarketing

Aby odzyskać porzucony koszyk, a tym samym zwiększyć przychód swojego sklepu internetowego, możesz wykorzystać tzw. remarketing w sieci display. Co to takiego? Dzięki tej metodzie wyświetlisz klientowi, który pozostawił swój koszyk na Twojej stronie, reklamy produktów, które go interesowały na innych witrynach internetowych, np. na portalu z lokalnymi wiadomościami.

Dzięki takiej graficznej reklamie przypomnisz się swojemu niedoszłemu klientowi wielokrotnie, dzięki czemu zwiększysz szansę na to, że powróci on do Twojego sklepu i kupi to, co pozostawił w koszyku kilka godzin lub dni wcześniej. Kampanię remarketingową stworzysz dzięki narzędziu Google AdWords.

E-mail remarketing

Drugim, niezwykle skutecznym sposobem na to, aby odzyskać odrzucony koszyk jest e-mail marketing skierowany w stronę skrzynki odbiorczej Twojego klienta. Jak to działa? Kiedy użytkownik Twojego sklepu pozostawi przy kasie koszyk pełen towarów, wyślesz mu maila z przypomnieniem o tym, że nie sfinalizował zakupu. Nie zadziałało? Nic nie szkodzi na przeszkodzie, abyś przypomniał mu o tym jeszcze raz, oferując np. kuszący kupon rabatowy lub darmową dostawę.

Aby Twój remarketingowy e-mail był skuteczniejszy, warto zastanowić się, po jakim czasie wysłać taką wiadomość i ile przypominajek mu wysłać. Jak pokazują statystyki, kluczowy czas to pierwsza doba od porzucenia koszyka – wysyłka maila w tym przedziale czasowym zwiększa szansę na to, że Twój klient wróci do Ciebie i kupi produkt, które wcześniej porzucił. Aby zautomatyzować ten proces i stworzyć skuteczne, konwertujące mailingi, używaj specjalnych narzędzi, takich jak platforma eCRM edrone.

Działania w czasie rzeczywistym

Sposoby opisane powyżej są bardzo skuteczne, jednak działają dopiero wtedy, gdy Twój klient opuści Twój sklep, co oznacza, że przekonanie go do powrotu może być trudniejsze i bardziej czasochłonne. Sposób na to, aby zapobiec porzuceniu koszyka jeszcze w chwili, gdy użytkownik jest na Twojej stronie, to właśnie działania w czasie rzeczywistym.

Jak to działa? Kiedy Twój niedoszły klient chce wyjść ze strony w chwili, gdy jego koszyk jest już zapełniony, strona automatycznie poprosi o potwierdzenie, czy na pewno chce z niej wyjść, jednocześnie wyświetlając zachętę, aby tego nie robił. Systemowa, prosta wiadomość w połączeniu z kolorowym pop-up’em schowanym pod spodem może przyczynić się do znaczącego spadku ilości porzuconych koszyków.

Słowo podsumowania

To już wszystko na dziś! Odzyskiwanie koszyków nie jest zadaniem prostym, ale z pewnością bardzo opłacalnym. Warto przemyśleć swoja strategię i zastanowić się, którego narzędzia użyć, aby zachęcić swoich klientów do powrotu, ponieważ jest to znacznie łatwiejsze, niż zachęcenie do interakcji osób, które w ogóle Cię nie znają i nigdy nie były na Twojej stronie.

Źródło: Notka PR,

1 KOMENTUJ

Napisz Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 Komentarze
  • 26 maja 2022

    Też kilka razy zdarzyło się zrezygnować z zakupów przed dokonaniem transakcji. na szczęście teraz mam już kilka sprawdzonych sklepów online, z których zawsze zamawiam, np. zmywarki do zabudowy  

    Daria
    Odpowiedz